positivt inlägg...

... för en gångs skull! 
Idag har varit en otroligt bra dag, hittills i varje fall. 
Och så tänkte jag fortsätta. 
Morgonvikten var äckligt hög (eller ja, för några veckor sedan blev jag ju glad över samma siffror, 
men nu ska jag ju neråt i vikt, och inte tillbaka till för några veckor sedan).
Så hög att jag har förträngt den nu. 
Vid ett hade jag samtal, det gick bra och jag älskar hur min psykolog ger mig tips på hur jag ska undvika att äta för mycket (han vill hjälpa mig att låta bli att spy, men eftersom jag får sån panik om jag äter för mycket att jag spyr efteråt så blir det ju själva "äta-för-mycket-delen" han försöker hjälpa mig bli av med. Om han bara visste att för mycket för mig nuförtiden är normalt för "vanliga personer"... haha.)
Efter samtalet mötte jag en vän, och vi gick till simhallen. 
Jag har inte vågat mig in på badhus på evigheter, har tyckt att jag varit alldeles för fet för det. 
Nu trotsade jag tjockis-känslorna och gick ändå, visade mig i bikinitopp och badshorts trots att det var läskigt, 
eftersom jag verkligen saknat att simma. 
Simmade en kilometer, och det var så otroligt härligt.
Och nu ska jag fortsätta att gå till badhuset. Inte stanna hemma för att jag är rädd. Just do it.
Kanske någon gång i veckan till en början. 

Nu är jag hemma igen. 
Nöjd över att ha vågat simma igen 
och nöjd över att inte ha ätit något alls på hela dagen. 
Har inte tänkt äta under resten av kvällen heller, 
men lite senare ska jag till en vän (samma som ovan) och där blir det vin. 
Med tanke på att jag blev full på två glas vin igår så tror jag inte jag kommer kunna dricka så mycket ikväll vilket betyder att det inte blir så mycket kalorier alkoholväg heller. 
Så jaaa. Positivt för en gång skull, 
och jag känner mig glad :)
(Och skakig. Och yr. Men mest glad.)

♥ kommentarer på inlägget:

kommentera här:

♥ ditt namn eller din alias:
VIP? ♥

♥ e-post: (som bara jag kan se)

♥ länka till din blogg här:

whatzzz uuup?